Facebook

Live Chat
NETMAR / Pomoc

Pomoc

Każdy nasz klient otrzymuje indywidualne konto bankowe za pomocą którego rozliczane są wszystkie jego należności. Wpłaty przesyłane za pomocą przelewów jak również wpłaty dokonywane gotówkowo, są księgowane na indywidualnym koncie automatycznie. W związku z tym, bardzo łatwo i przejrzyście można samemu kontrolować należności. Podgląd wszystkich operacji finansowych dostępny jest po zalogowaniu do Panaelu Klienta.

Jak skorzystać z Panelu Klienta opisaliśmy w temacie "Panel Klienta / eBOK".

Korzystaj z możliwości, które daje Ci Panel Klienta:
Informacje - sprawdź swoje dane, numer konta bankowego, aktualne saldo;
Finanse - sprawdź aktualną taryfę, historię operacji, wydrukuj druczek wpłaty, pobierz fakturę;
Helpdesk - napisz do nas, jeśli potrzebujesz pomocy (formalnej, czy technicznej).

Kliknij w ten link: ebok.netmar.net.pl
Link do Panelu Klienta możesz znaleźć też w prawym górnym rogu na naszej stronie.

Wprowadź swoje dane dostępowe.

ID oraz PIN - potrzebny do zalogowania, przekazujemy standardowo klientowi wraz z umową. Jeśli nie możesz odszukać swojego ID lub PIN, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta.

Prędkość otwierania się stron internetowych zależy od trzech zmiennych:
      a) jakości połączenia świadczona przez dostawcę Internetu,
      b) możliwości serwerów udostępniających dane w Internecie,
      c) jakości systemu komputerowego klienta usługi.

Jakość połączenia świadczona przez dostawcę Internetu - jest to co jeden z kluczowych parametrów który składa się na sumaryczną prędkość działąnia stron internetowych oraz innych aplikacji działajacych w sieci. Jednym z prostrzych sposóbów sprawdzenia tego parametru jest wykonanie testu prędkości. Jak wykonać taki test zostało opisane w naszym poradniku w temacie: "Testowanie prędkości połączenia".


Możliwości serwerów udostępniających dane w Internecie,  są bardzo często świadomie regulowane przez ich administratorów. W okresach, w których wiele osób korzysta z tych samych zasobów (np. godziny wieczorne), udostępniona prędkość pobierania danych się obniża. Również programy P2P nie pozwalają osiągnąć pełnych prędkości w „godzinach szczytu” z tego samego powodu.

Przez jakość systemu komputerowego klienta usługi -  rozumie się zarówno siłę obliczeniową maszyny jak i szeroko rozumianą jakość zainstalowanego na niej oprogramowania. Im „szybszy” komputer, tym sprawniej wyświetlane są strony internetowe. Przyczyną spowolnienia pracy komputera może być m.in.  duża liczba programów na nim zainstalowanych oraz szkodliwe oprogramowanie (np. wirusy).

Aby sprawdzić prędkości połączenia z Internetem można np. skorzystać z aplikacji do testowania szybkości połączenia. Jedną z nich jest speedtest.net.

Pamiętaj, aby przed uruchomieniem testu wyłączyć wszystkie programy które korzystają z sieci internetowej - wtedy test będzie bardziej wiarygodny.

Testery prędkości badają prędkość pobierania (download) oraz wysyłania (upload). Wynik może być podany w różnych jednostkach: kilobitach na sekundę (kbps, kbit/s), albo megabitach na sekundę (Mbps, Mbit/s), przy czym 1 Mbit/s to 1024 kbit/s. Warto mieć świadomość, że wyniki podane przez aplikacje testujące nie zawsze są prawidłowe, dlatego należy wykonać kilka testów w zbliżonym okresie.

Należy zwrócić uwagę na to, że wysokie prędkości które oferujemy w super szybkim internecie światłowodowym, często nie będą osiągalne przy słabym połączeniu sieci radiowej Wi-Fi. Dla wyeliminowania zakłóceń dobrze jest wykonywać testy prędkości na komputerze który połączony jest z naszym routeram za pomocą kabla. W ostateczności należy wykonywać testy blisko routera Wi-Fi.

By wykonać restart urządzeń sieciowych należy odłączyć i załączyć ich zasilanie. Operacja ta w wielu sytuacjach rozwiązuje problem z dostępem do sieci. 

Doświadczenia wielu administratorów sieci oraz systemów komputerowych, jednoznacznie wskazują, że większość prostych usterek rozwiązywanych jest za pomocą restartu systemów informatycznych. 

 

W naszych domach posiadamy coraz bardziej rozbudowane sieci wewnętrzne z pomocą których z siecią łączy się coraz więczej urzadzeń. laptopy, telefony, komutery, telewizory itp. 

Zanim zadzwonisz do serwisu sprawdź, czy aby problem nie leży po stronie sieci wewnętrznej, poprzez skontrolowanie działania sieci na różnych urządzeniach. 

Należy zwrócić uwagę na to, że wysokie prędkości które oferujemy w super szybkim internecie światłowodowym, często nie będą osiągalne przy słabym połączeniu sieci radiowej Wi-Fi. Dla wyeliminowania zakłóceń dobrze jest wykonywać testy prędkości na komputerze który połączony jest z naszym routeram za pomocą kabla. W ostateczności należy wykonywać testy blisko routera Wi-Fi.

 

 

By domowa sieć bezprzewodowa Wi-Fi działała dobrze, bardzo istotne jest prawidłowe usytuowanie routera. 

 

Każdy komputer znajdujący się w sieci NETMAR chroniony jest przez zaporę sieciową (ang. firewall – ściana przeciwogniowa). Takie zabezpieczenie jest w stanie przeciwstawić się jedynie znanym wirusom i typowym atakom obserwowanym w Internecie. Poprawia bezpieczeństwo, ale go nie gwarantuje. Staramy się na bieżąco podnosić poziom bezpieczeństwa w naszej sieci, ale nie jesteśmy w stanie ochronić urządzeń Klientów przed wszystkim. NETMAR nie ponosi odpowiedzialności za szkody poniesione w związku z podłączeniem się do sieci Internet – każdy powinien być świadomy zagrożeń i zabezpieczyć się również we własnym zakresie.  

Przede wszystkim warto aktualizować system operacyjny zainstalowany na komputerze podłączonym do sieci.  Błędy w systemie mogą być wykorzystywane przez różnego rodzaju szkodliwe oprogramowanie. Bardziej aktualny system jest po prostu lepiej zabezpieczony.  

Niezwykle ważne jest systematyczne skanowanie całego komputera przy użyciu programu antywirusowego. Proponujemy raz w tygodniu, przeskanować cały system w poszukiwaniu złośliwego oprogramowania. Należy sobie uświadomić, że ten zabieg to jak "szczotkowanie zębów". Tak jak nieużywana szczoteczka nie zadba o nasze zęby, tak wspaniały program antywirusowy nie zabezpieczy naszego komputera, jeśli nie będzie wykorzystywany.  

Pamiętajmy jednak, że nawet najlepszy program antywirusowy,  czy świetnie skonfigurowany firewall nie zabezpieczą naszego komputera lepiej niż zdrowy rozsądek i wiedza, dlatego nie należy instalować na komputerze programów i plików niewiadomego pochodzenia. Przed każdym kliknięciem "OK" podczas przeglądania stron www należy się zastanowić, czy wiemy, na co się zgadzamy. Nie warto otwierać załączników przesyłanych w wiadomościach e-mail od nieznanych osób. Czujność wskazana jest także przy otwieraniu plików przesyłanych przez znajomych. Często zdarza się tak, że zarażone komputery same rozsyłają kopie wirusów do wszystkich osób znajdujących się w książce adresowej ofiary.

W związku z rozwojem technologii cyfrowych pojawiają się coraz nowsze zagrożenia. Nasza firma zaangażowała się w realizację projektu informacyjnego związanego z zagrożeniami jakie czychają na najmłodszych. Są to zagrożenia natury psychologicznej. Od kilku lat prowadzimy, nie odpłatnie, spotkania informacyjne w szkołach z nauczycielami, dziećmi oraz ich rodzicami. Więcej informacji można przeczytać na stronie Akcji Bezpieczy Internet NETMAR: www.bezpiecznyinternet.info.

 

 

Jeżeli informacje  umieszczone na stronie nie pomogły Ci,
skontaktuj się z naszym konsultantem.

Nasz zasięg

Sprawdź czy możesz skorzystać z naszych usług. Nie? Sprawdź za jakiś czas.

 Sprawdź

pon-pt

8:00 – 20:00

sobota

8:00 – 14:00

12 312 77 77