Facebook

Live Chat
NETMAR / Pomoc

Pomoc

Kliknij w ten link: ebok.netmar.net.pl
Link do Panelu Klienta możesz znaleźć też w prawym górnym rogu na naszej stronie.

Wprowadź swoje dane dostępowe.
Jeśli nie znasz swojego ID lub PIN, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta.

Korzystaj z możliwości, które daje Ci Panel Klienta:
Informacje: sprawdź swoje dane, numer konta bankowego, aktualne saldo;
Finanse: sprawdź aktualną taryfę, historię operacji, wydrukuj druczek wpłaty;
Helpdesk: napisz do nas, jeśli potrzebujesz pomocy (formalnej, czy technicznej).

Po zakończeniu, wyloguj się z Panelu Klienta.

Aby sprawdzić prędkości połączenia z Internetem można np. skorzystać z aplikacji do testowania szybkości połączenia. Jedną z nich jest speedtest.net. Pamiętaj, aby przed uruchomieniem testu wyłączyć wszystkie programy które korzystają z sieci internetowej - wtedy test będzie bardziej wiarygodny. Aplikacja testuje prędkość pobierania (download) oraz wysyłania (upload) danych. Wynik może być podany w różnych jednostkach: kilobitach na sekundę (kbps, kbit/s), albo megabitach na sekundę (Mbps, Mbit/s), przy czym 1 Mbit/s to 1024 kbit/s. Warto mieć świadomość, że wyniki podane przez aplikacje testujące nie zawsze są prawidłowe.

Każdy komputer znajdujący się w sieci NETMAR chroniony jest przez zaporę sieciową (ang. firewall – ściana przeciwogniowa). Takie zabezpieczenie jest w stanie przeciwstawić się jedynie znanym wirusom i typowym atakom obserwowanym w Internecie. Poprawia bezpieczeństwo, ale go nie gwarantuje. Staramy się na bieżąco podnosić poziom bezpieczeństwa w naszej sieci, ale nie jesteśmy w stanie ochronić urządzeń Klientów przed wszystkim. NETMAR nie ponosi odpowiedzialności za szkody poniesione w związku z podłączeniem się do sieci Internet – każdy powinien być świadomy zagrożeń i zabezpieczyć się również we własnym zakresie.  

Przede wszystkim warto aktualizować system operacyjny zainstalowany na komputerze podłączonym do sieci.  Błędy w systemie mogą być wykorzystywane przez różnego rodzaju szkodliwe oprogramowanie. Bardziej aktualny system jest po prostu lepiej zabezpieczony.  

Niezwykle ważne jest systematyczne skanowanie całego komputera przy użyciu programu antywirusowego. Proponujemy raz w tygodniu, przeskanować cały system w poszukiwaniu złośliwego oprogramowania. Należy sobie uświadomić, że ten zabieg to jak "szczotkowanie zębów". Tak jak nieużywana szczoteczka nie zadba o nasze zęby, tak wspaniały program antywirusowy nie zabezpieczy naszego komputera, jeśli nie będzie wykorzystywany.  

Pamiętajmy jednak, że nawet najlepszy program antywirusowy,  czy świetnie skonfigurowany firewall nie zabezpieczą naszego komputera lepiej niż zdrowy rozsądek i wiedza, dlatego nie należy instalować na komputerze programów i plików niewiadomego pochodzenia. Przed każdym kliknięciem "OK" podczas przeglądania stron www należy się zastanowić, czy wiemy, na co się zgadzamy. Nie warto otwierać żadnych załączników przesyłanych w wiadomościach e-mail od nieznanych osób. Czujność wskazana jest także przy otwieraniu plików przesyłanych przez znajomych. Często zdarza się tak, że zarażone komputery same rozsyłają kopie wirusów do wszystkich osób znajdujących się w książce adresowej ofiary.

Prędkość otwierania się stron internetowych zależy od trzech zmiennych:
      a) jakości połączenia oferowana przez dostawcę Internetu,
      b) możliwości źródła, z którego pobierane są dane,
      c) jakości systemu komputerowego klienta usługi.

Jeżeli prędkość połączenia z Internetem znacząco spadła, prosimy o niezwłoczny kontakt z naszymi konsultantami.
Możliwości serwerów udostępniających dane w Internecie, bardzo często świadomie regulowane są przez ich administratorów. W okresach, w których wiele osób korzysta z tych samych zasobów (np. godziny wieczorne), udostępniona prędkość pobierania danych jest obniżana. Również programy P2P nie pozwalają osiągnąć pełnych prędkości w „godzinach szczytu”.
Przez jakość systemu komputerowego rozumie się zarówno siłę obliczeniową maszyny jak i szeroko rozumianą jakość zainstalowanego na niej oprogramowania. Im „szybszy” komputer, tym sprawniej wyświetlane są strony internetowe, będące dziś mocno rozbudowanymi aplikacjami. Przyczyną spowolnienia pracy komputera może być m.in.  duża liczba programów na nim zainstalowanych oraz aktywne programy szkodliwe (np. wirusy).

 

Jeżeli informacje  umieszczone na stronie nie pomogły Ci,
skontaktuj się z naszym konsultantem.

Nasz zasięg

Sprawdź czy możesz skorzystać z naszych usług. Nie? Sprawdź za jakiś czas.

 Sprawdź

pon-pt

8:00 – 20:00

sobota

8:00 – 14:00

12 312 77 77